Často kladené otázky
Ako podať žiadosť o dotáciu?
Podľa čoho bude projekt hodnotený?
Prílohou Špecifikácie činností podpory na rok 2024 sú Hodnotiace kritériá.
Je možné považovať nájomné bývanie poskytované mestom za nehospodársku činnosť?
V zmysle stanovených podmienok je nájomné bývanie považované za hospodársku činnosť. Bude akceptované len v takom prípade, ak podľa výpočtu bude maximálna miera hospodárskej činnosti do 20 %.
Je možné podať žiadosť aj v prípade, že má žiadateľ uzatvorenú zmluvu o výpožičke budovy?
Nie, pre splnenie stanovených podmienok musí byť budova vo výlučnom vlastníctve alebo správe žiadateľa.
Je možné preplatiť náklady na projektovú prípravu, ktoré vznikli v predchádzajúcom roku pred podaním žiadosti?
Áno, náklady vynaložené na projektovú dokumentáciu budú považované za oprávnené vtedy, ak dátum právoplatnosti stavebného povolenia/ právoplatnej zmeny stavby pred jej dokončením k aktualizovanej projektovej dokumentácii bude maximálne do 5 rokov spätne od vydania špecifikácie činností.
Je potrebné vystaviť faktúru osobitne na dotáciu a na spoluúčasť?
Nie je to potrebné, spolufinancovanie je možné uhradiť z celkovej faktúry.
Určuje Environmentálny fond splatnosť faktúry od dodávateľa?
Environmentálny fond splatnosť faktúry neurčuje, vzhľadom k časovo zdĺhavejším interným procesom pri spracovaní účtovných dokladov však odporúčame uvádzať minimálne 2-mesačnú splatnosť faktúr.
Je potrebné verejné obstarávanie ku dňu podania žiadosti o podporu?
Ku dňu podania žiadosti nie je potrebné vykonané verejné obstarávanie, avšak dovoľujeme si žiadateľov upozorniť, že v prípade schválenia dotácie Environmentálny fond na základe Rozhodnutia ministra životného prostredia Slovenskej republiky uzatvorí so žiadateľom zmluvu o poskytnutí podpory a k jej uzatvoreniu je potrebné doložiť doklady k vykonanému verejnému obstarávaniu (v zmysle aktuálne platnej legislatívy), pričom o termíne a rozsahu predkladaných dokumentov je žiadateľ informovaný prostredníctvom Oznámenia o schválení podpory.